W związku z licznymi prośbami o wydłużenie czasu poszczególnych rund kontestu w ramach SzOPA 2022 organizatorzy zdecydowali, że wszystkie rundy będą otwarte od 21.10.2022 - 25.10.2022, natomiast czas na zakończenie aplikacji zostaje wydłużony do 31.10.2022
Od 8 do 23 października w ramach jubileuszowego Europejskiego Tygodnia Kodowania przygotowaliśmy dla Was dwa wyzwania. Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy do udziału.
SzOPA - II Szkolna Olimpiada Programistyczno-Algorytmiczna
Termin: 09.10 - 22.10
Uczestnicy: uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego
Zgłoszenia: do konkursu można dołączyć w każdym momencie jego trwania, zgłoszenia należy dokonać poprzez aplikację Teams u nauczycieli informatyki.
Regulamin:
1. Konkurs podzielony jest na cztery rundy:
- Runda 1 (środa- poniedziałek)
- start: 12.10.2022 r. godz.18:00;
- koniec: 17.10.2022 r. godz.18:00;
- Runda 2 (niedziela- czwartek)
- start: 16.10.2022 r. godz.18:00;
- koniec: 20.10.2022 r. godz.18:00;
- Runda 3 (wtorek- sobota)
- start: 18.10.2022 r. godz.18:00;
- koniec: 22.10.2022 r. godz.18:00;
- Runda 4 (czwartek - wtorek)
- start: 20.10.2022 r. godz.18:00;
- koniec: 25.10.2022 r. godz.18:00;
2. SzOPA realizowana będzie w serwisie szkopul.edu.pl, aby wziąć udział w konkursie wymagane jest utworzenie konta w serwisie (zalecamy utworzyć konto na e-mail szkolny). Aby można było zidentyfikować ucznia, nazwa użytkownika powinna mieć postać imię_nazwa klasy, np.: Julia_1CM
3. Dozwolonymi językami programowania, w których można wykonywać zadania to C++ oraz Python.
4. Oficjalny link do konkursu zostanie udostępniony uczestnikom indywidualnie w aplikacji Teams po zgłoszeniu do konkursu.
5. Ranking i oficjalne wyniki konkursu będą widoczne dla uczestników po zakończeniu każdej rundy
Nagrody:
- miejsce 1 - 4: ocena z informatyki 105% z wagą 5
- miejsce 5 - 10: ocena z informatyki 105% z wagą 4
- miejsce 11 - 15: ocena z informatyki 105% z wagą 3
- miejsce 16 - 20: ocena z informatyki 105% z wagą 2
- miejsce od 21: ocena z informatyki 105% z wagą 1
- dyplomy
Aplikacja - projekt własnej lub zespołowej aplikacji
Termin: 09.10 - 23.10.2022 r.
Uczestnicy: uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego
Zgłoszenia: do projektu można dołączyć w każdym momencie jego trwania, zgłoszenia należy dokonać poprzez aplikację Teams u nauczycieli informatyki
Regulamin:
1. Zadaniem jest utworzenie własnej aplikacji o dowolnej tematyce.
2. Projekt może być realizowany w zespole projektowym lub indywidualnie.
3. Przy realizacji aplikacji dozwolone są wszystkie języki programowania oraz biblioteki kodowania i stylów, forma aplikacji dowolna (webowa, okienkowa).
4. Nauczyciele mogą pomagać w realizacji projektu w formie konsultacji.
5. Dopuszcza się dokonczenie aplikacji po terminie.
6. Aplikacja ma być pracą samodzielną, nie może być kopią gotowych aplikacji z sieci Internet.
Nagrody:
- miejsce 1: ocena z informatyki 105% z wagą 5
- miejsce 2: ocena z informatyki 105% z wagą 4
- miejsce 3: ocena z informatyki 105% z wagą 3
- udział w realizacji projektu ocena z informatyki 105% z wagą 2
- dyplomy
UWAGA!
Udział w w jednym z wydarzeń nie wyklucza udziału w drugim.