Od 18 do 22 października w ramach Europejskiego Tygodnia Kodowania przygotowaliśmy dla Was dwa wydarzenia. Wszystkich chętnych serdecznie zapraszamy do udziału.
SzOPA - Szkolna Olimpiada Programistyczno-Algorytmiczna
Termin: 18.10 - 25.10
Uczestnicy: uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego
Zgłoszenia: do konkursu można dołączyć w każdym momencie jego trwania, zgłoszenia należy dokonać poprzez aplikację Teams u nauczycieli informatyki oraz link do kontestu: https://szkopul.edu.pl/c/codeweekinlo1/join/8mFEeofNerNpHSzVpOyO9weO/ (każde dołączenie do konkursu prosimy zgłosic przez aplikację Teams)
Regulamin:
1. Konkurs podzielony jest na cztery rundy: (każda runda trwa 48 godz.)
-
Runda 1 (poniedziałek - środa)
- start: 18.10.2021 r. godz.18:00;
- koniec: 20.10.2021 r. godz.18:00;
-
Runda 2 (wtorek - czwartek)
- start: 19.10.2021 r. godz.18:00;
- koniec: 21.10.2021 r. godz.18:00;
-
Runda 3 (środa - piątek)
- start: 20.10.2021 r. godz.18:00;
- koniec: 22.10.2021 r. godz.18:00;
-
Runda 4 (czwartek - sobota)
- start: 21.10.2021 r. godz.18:00;
- koniec: 23.10.2021 r. godz.18:00;
2. SzOPA realizowana będzie w serwisie szkopul.edu.pl, aby wziąć udział w konkursie wymagane jest utworzenie konta w serwisie (zalecamy utworzyć konto na e-mail szkolny). Aby można było zidentyfikować ucznia, nazwa użytkownika powinna mieć postać imię_nazwa klasy, np.: Julia_1CM
3. Dozwolonymi językami programowania, w których można wykonywać zadania to C++ oraz Python.
4. Oficjalny link do konkursu zostanie udostępniony uczestnikom indywidualnie w aplikacji Teams po zgłoszeniu do konkursu.
5. Ranking i oficjalne wyniki konkursu będą widoczne dla uczestników po zakończeniu każdej rundy
Nagrody:
- miejsce 1 - 4: ocena z informatyki 105% z wagą 5
- miejsce 5 - 10: ocena z informatyki 105% z wagą 4
- miejsce 11 - 15: ocena z informatyki 105% z wagą 3
- miejsce 16 - 20: ocena z informatyki 105% z wagą 2
- miejsce od 21: ocena z informatyki 105% z wagą 1
- dyplomy
mApka Żeroma - projekt utworzenia mapy klas w I LO
Termin: 18.10 - 25.10.2021 r.
Uczestnicy: uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Stefana Żeromskiego
Zgłoszenia: do projektu można dołączyć w każdym momencie jego trwania, zgłoszenia należy dokonać poprzez aplikację Teams u nauczycieli informatyki
Regulamin:
1. Projekt realizowany będzie z podziałem na zespoły projektowe.
2. Każdy zespół będzie miał do wykonania konkretne zadanie.
3. Aplikacja mApka Żeroma będzie wykonana w języku PHP lub JavaScript.
4. Dopuszcza się dokonczenie aplikacji po terminie.
DOSTĘP I EDYCJA MAPKI SZKOŁY
1. Pobierz plik Copy of Plan-szkoly.drawio z lokalizacji (pamiętaj aby być zalogowanym do office.com na szkolnym koncie):
http://bityl.pl/8A3Wy
2. Otwórz w przeglądarce stronę draw.io, odrzuć autoryzację i utwórz nowy plik
3. Otwórz w programie draw.io pobrany plik aby go edytować
4. Utwórz kopiując mapkę poszczególnych poziomów dla każdego gabinetu (pokoloruj każdy gabinet)
Nagrody:
- udział w realizacji projektu ocena z informatyki 105% z wagą 3
- dyplomy
UWAGA!
Udział w w jednym z wydarzeń nie wyklucza udziału w drugim.