Pedagog szkolny

Aneta Okoń

Tel. 59 86 21 293

 

Poniedziałek

7:30 – 14:30

Wtorek

7:30 – 14:30

Środa

7:30 – 14:30

Czwartek

7:30 – 14:30

Piątek

7:30 – 14:30

 

Zadania, które zostały przypisane pedagogowi w myśl najnowszego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej są następujące:

  1. Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
  2. Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju uczniów.
  3. Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do rozpoznanych potrzeb.
  4. Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży.
  5. Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i pozaszkolnym uczniów.
  6. Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.
  7. Pomoc rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów.
  8. Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.

 

Kim jest pedagog w naszej Szkole? Jak pomaga?

Dla ucznia: 

  • Konsultacje indywidualne, rozmowy wspierające 
  • prowadzenie zajęć w ramach godzin wychowawczych do dyspozycji wychowawcy 
  • zajęcia psychoedukacyjne prowadzone aktywnymi metodami 
  • udzielanie uczniom pomocy materialnej oraz poprzez kierowanie do specjalistów (według potrzeb) 
  • wspieranie i pomoc w realizacji uczniowskich inicjatyw 

Dla rodzica: 

  • konsultacje indywidualne – poszukiwanie metod wsparcia i pomocy 
  • warsztaty i spotkania ze specjalistami (według potrzeb) 

Dla nauczyciela: 

  • indywidualne konsultacje 
  • wspólne organizowanie pomocy dla ucznia 
  • wymiana doświadczeń 
  • podejmowanie działań profilaktycznych